Tον τελευταίο καιρό η Renault βρίσκεται σε μία από τις πιο δημιουργικές φάσεις της μακρόχρονης πορείας της, με τα μοντέλα της να ανανεώνονται το ένα μετά το άλλο, ενώ ο εμπλουτισμός της γκάμας συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Στην λογική του εμπλουτισμού εντάσσεται και το ολοκαίνουριο Symbioz, ένα φουλ υβριδικό SUV που έρχεται να τοποθετηθεί ανάμεσα στα Captur και Austral, προσφέροντας μία ξεχωριστή πρόταση μετακίνησης από κάθε άποψη.
Αυτό διότι πρόκειται για ένα οικογενειακό μοντέλο, στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση εξωτερικά, στις χωροταξικές λύσεις εσωτερικά, ενώ η δοκιμασμένη φουλ υβριδική τεχνολογία της Renault εγγυάται οικονομία στη κατανάλωση. Βεβαίως η οδική συμπεριφορά δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι, καθώς η Γαλλική εταιρία φροντίζει για αυτή σε όλα της τα μοντέλα. Εμείς κάναμε μαζί του πάνω από 1500 χιλιόμετρα, προκειμένου να σχηματίσουμε μία πλήρη εικόνα για το πόσο καλά τα καταφέρνει σε όλους τους παραπάνω τομείς και να μοιραστούμε μαζί σας τις εντυπώσεις μας.
Mε διακριτή θέση και σχεδίαση
Εύλογα κάποιος θα απορήσει αν στην γκάμα της Renault υπήρχε χώρος για ακόμη ένα SUV. Και η απάντηση είναι σαφώς ναι καθώς το Symbioz με μήκος 4.41 μέτρων, τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο Captur των 4.23 μέτρων και το μεγαλύτερο Austral των 4.51 μέτρων. Για την ακρίβεια, το Symbioz είναι το μικρότερο από την τριπλέτα των C-SUV καθώς είναι μικρότερο και από το Arkana των 4.57 μέτρων αλλά βασίζεται στην ίδια CMF-B αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και στο Captur. Αυτό που έχει ενδιαφέρον ως προς την εξωτερική εμφάνιση του Symbioz είναι ότι ενώ μπορούμε να εντοπίσουμε ομοιότητες και συνάφεια με το ανανεωμένο Captur στο εμπρός μέρος του νέου μοντέλου, το υπόλοιπο υιοθετεί και εκφράζει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault. Εδώ βλέπεις, η γαλλική μάρκα δεν περιοριζόταν από τους παράγοντες αναγνωρισιμότητα και συνέχεια, όπως στο Captur.
Καθώς το Symbioz είναι κάτι εντελώς νέο, το πίσω μέρος με τις έντονες γωνίες και τις σμιλευμένες επιφάνειες δεν μοιράζεται πολλά κοινά με κάποιο άλλο μοντέλο στην γκάμα της εταιρίας. To Symbioz θα λέγαμε πως καταφέρνει να αποκαλύπτει τα ατού του μέσω ενός σχεδιασμού που το διαφοροποιεί ξεκάθαρα από το Captur και, ευρύτερα, από την υπόλοιπη γκάμα της Renault. Σε κάθε περίπτωση αφενός δεν θα περάσει απαρατήρητο, αφετέρου δύσκολα θα το μπερδέψει κάποιος με άλλο μοντέλο της Γαλλικής εταιρίας.
Γνώριμο εσωτερικό με πρακτικές λύσεις
Το εσωτερικό από την άλλη, μοιράζεται σχεδόν αυτούσιο με το Captur. Διαθέτει μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 10.4 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης OpenR της Renault. Η απόκριση του είναι άμεση, η πλοήγηση πολύ γρήγορη, και το σύστημα αναγνώρισης φωνής με Google Assistant λειτουργεί καλύτερα από τα περισσότερα αντίστοιχα συστήματα του ανταγωνισμού. Κάτω από την touch-screen υπάρχει μία σειρά από πρακτικούς, φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό, ενώ η θήκη που υπάρχει από κάτω θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερο βάθος. Στο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,3 ιντσών, μπορείς να δεις πληροφορίες για την κατανάλωση, τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και ό,τι άλλο χρειάζεσαι.
Η ποιότητα των υλικών κυμαίνεται στα πολύ καλά στάνταρ της γαλλικής εταιρίας (ακόμη και όπου υπάρχουν σκληρά πλαστικά είναι προσεγμένα σε φινίρισμα), ενώ τα επιμέρους μπουτόν και χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, με γνώμονα τη λειτουργικότητα.Τηρουμένων των αναλογιών η καμπίνα είναι ευρύχωρη, κυρίως χάρη στη μετακινούμενη πίσω σειρά καθισμάτων που συρόμενη κατά 16 εκατοστά αυξάνει είτε το χώρο για τα πόδια είτε αυτό των αποσκευών. Αυτός φτάνει έως τα 624 λίτρα, από τα καλύτερα νούμερα της κατηγορίας, και πέφτει στα 492 λίτρα στη στάνταρ ρύθμιση.
Τα καθίσματα είναι άνετα, με καλή στήριξη και ρυθμισιμότητα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί και μπορούν να βολευτούν ακόμη και δύο υψηλόσωμοι, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι περισσότεροι από ότι θα περίμενες. H έκδοση Iconic της δοκιμής μας είχε πολλά παραπάνω σε επίπεδο εξοπλισμού από αυτά που περιμένεις για την κατηγορία που ανήκει το Symbioz.
Mε φουλ υβριδική τεχνολογία
Κάτω από το καπό του Symbioz βρίσκουμε την γνωστή φουλ υβριδική τεχνολογία της Renault η οποία συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 95 ίππων, μια μπαταρία 1,26 kWh και δυο ηλεκτροκινητήρες. Έναν «μικρό», 20 ίππων, που λειτουργεί ως μίζα γεννήτρια και το «βασικό» των 49 ίππων που ελέγχει το ρομποτικό κιβώτιο με τις τέσσερις σχέσεις για το θερμικό μοτέρ, τις 2 για τον ηλεκτροκινητήρα και τους 14 διαφορετικούς συνδυασμούς. Ακούγεται όντως περίπλοκο και ενδεχομένως να μπερδεύει πολλούς η «λογική» του, ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να κρατήσει κανείς ως «πληροφορία» είναι ότι το σύστημα λειτουργεί πάντα με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη μέγιστη απόδοση του συστήματος. Η συνολική απόδοση του συστήματος βρίσκεται στους 145 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 250 Nm.
Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, το Symbioz ξεκινά πάντα ηλεκτρικά, με τη Renault να υποστηρίζει ότι μπορεί να κινηθεί μόνο με ρεύμα έως και το 80% του χρόνου στην πόλη, με εξοικονόμηση καυσίμου, έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα σε αστικό κύκλο. Η αλήθεια είναι ότι Symbioz κινείται αρκετά ηλεκτρικά σε αστικό περιβάλλον αρκεί η ταχύτητά κίνησης του οχήματος να μη ξεπερνά τα 40 km/h. Το 80% που υποστηρίζει η Renault δεν είναι άπιαστος στόχος, αλλά θέλει τρόπο.
Η ταχύτητα σας να είναι συγκεκριμένη, όπως προανέφερα και οι διαδρομές σας στο κλεινόν άστυ να μην υπερβαίνουν τα 40 km ημερησίως. Σε αυτό το περιβάλλον, το νέο compact SUV των Γάλλων, αποδεικνύεται όντως πολύ οικονομικό καθώς, δε θα κάψει περισσότερα από 4,3 λτ/100 χλμ! Τιμή εξαιρετική για αυτοκίνητο του είδους. Στο ταξίδι στην εθνική οδό με νόμιμες πάντα ταχύτητες, η κατανάλωση του ανέβηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ. που και πάλι είναι μια καλή τιμή.
Το μοτέρ βέβαια δεν εντυπωσιάζει. Του λείπει η αίσθηση της δύναμης ή πιο σωστά «φωνάζει» ότι έχει σχεδιαστεί κυρίως για οικονομία, θυσιάζοντας τις επιδόσεις και την όποια ευχαρίστηση προκύπτει από αυτές. Υπάρχει μια υστέρηση στην απόκριση του, με την κατάσταση να βελτιώνεται αρκετά στο Sport Mode. To ρομποτικό κιβώτιο πάντως σε kickdown, αποκρίνεται καλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν και με λιγότερο θόρυβο. Η ανάρτηση, έχει πολύ καλό ζύγισμα και κοντρόλ του αμαξώματος, με το πλαίσιο να δείχνει στιβαρό ακόμα και έπειτα από πιεστική χρήση. Ως σύνολο όμως το entry level Symbioz σου ξεκαθαρίζει μέσες άκρες πως αισθάνεται πιο άνετα στην πόλη ή σε κάποιο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο. Εκεί όπου η άνεση και το «ανάλαφρο» πάτημα του αυτοκινήτου δε θα αφήσουν παραπονεμένο κανέναν από τους τέσσερις επιβάτες του μοντέλου.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Symbioz προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις, Evolution, Techno, Esprit Alpine και Iconic. Η βασική έκδοση Evolution, με τιμή 28.900 ευρώ, περιλαμβάνει ήδη σημαντικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως το πλήρες πακέτο υποβοήθησης οδήγησης και το υβριδικό σύστημα E-Tech. Δεν αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα «γυμνό» μοντέλο, κάτι που δεν είναι αυτονόητο στην κατηγορία. Η κορυφαία έκδοση Iconic, με τιμή 34.500 ευρώ, ήταν αυτή της δοκιμής μας, έρχεται πλήρης, με όλα τα διαθέσιμα συστήματα άνεσης, τεχνολογίας, όπως θερμαινόμενα καθίσματα ή την ηλεκτρομηχανική πόρτα του πορτμπαγκάζ.